Mindful in de Overgang

Overgang & Mindfulness

In deze training combineer ik mindfulness met uitgebreide voorlichting over de overgang. De overgang is een ingrijpende periode, waarvoor meer aandacht mag zijn, omdat er in jouw lijf, hoofd en hart veel verandert. In korte tijd. Dit zorgt ervoor, dat je uit balans kunt raken. Mindfulness kan je helpen de overgang bewuster te ervaren, waardoor je beter om kunt gaan met veranderingen en klachten. Je leert spanning (h)erkennen, jezelf kalmeren en emoties & gedachten reguleren.  Je leert beter jouw grenzen kennen  en vaker “nee” te zeggen. Met als gevolg dat je een grotere mentale veerkracht opbouwt, die je helpt zelf de regie te houden tijdens deze woelige periode in jouw leven.  

Voor de training maken we telefonisch kennis. Dat is prettig voor jou en mij . Je kunt dan in privacy en rust bespreken, waar je tegenaan loopt en ik leer je kennen. Ik werk met kleine groepen van 5 tot 8 personen, zodat er ruimte is voor persoonlijke aandacht. Tijdens de bijeenkomsten wisselen we ervaringen uit over de overgang en het beoefenen van mindfulness. Het is echter geen praatgroep. 

De volgende thema’s komen aan bod: 

  • wat is de overgang?
  • de verschillende fases
  • overgangsklachten en klachtenverlichting 
  • voeding
  • werk en zingeving
  • relaties 
  • gezin
  • seksualiteit

Het persoonlijke werkboek in print is uitgebreid met deze thema’s. Daarnaast ontvang je diverse audio meditatiebestanden om thuis mee te oefenen en wekelijkse e-mailupdates met extra informatie. De stiltemiddag is facultatief.